Genie Vakası İncelemesi: Kan Donduran ve Tesadüfen Yapılmış Bir Bilimsel Çalışma

0
376

Sadece okurken bile, kişinin psikolojisini olumsuz bir şekilde etkileme potansiyeline sahip, yaşanmış bir olay üzerinden yürütülmüş bilimsel bir çalışmadır Genie’nin vaka incelemesi.

Şöyle ki Genie, burada olayın esas kişisi ve bilimsel çalışma Genie’nin psikolojik durumu üzerinden yürüyor. Evet bunu ”Genie bir bilimsel çalışmada kobay olarak kulllanılıyor” demek sert de olsa daha dürüst bir ifade olur.

Ancak Genie biz normal insanlardan daha farklı biri ve onun bu özel durumu, bu çalışmanın, tarihin unutmayacağı bir hikayenin kurbanı yapıyor.

Genie normal insanlardan nasıl farklı? Aslında hepimiz birbirimizden farklıyız zaten, ancak Genie yaşamı boyunca maruz kaldığı koşullar nedeni ile herkesten daha yabani ve daha vahşi bir kız oluyor.

Genie konuşamıyor ve yürümeyi beceremiyor.

Genie’nin bu durumu herhangi bir rahatsızlığından kaynaklanmıyor aslında. Yani Genie’nin bu durumu genetik bir sorun ya da doğuştan gelen bir hastalık değil. Yavaş yavaş hikayenin tüyler ürperten kısmına giriş yapacak olursak,  Genie’nin durumu doğal değil diyebiliriz. Evet yapay, bu da şu demek; Genie’yi bu duruma getirmek için gerekli çevresel koşullar oluşturuluyor.

Modern zamanda bir insan düşünün, çocuk yaşlarda olsun, dünya ile hiçbir bağlantısı olmasın. Diyalog kurduğu insanın sadece kendiniz olduğunu varsayın.

Şimdi daha da saçma bir şey söyleyeceğim. Kurduğunuz diyalog da sizin ona havlamanızdan ibaret. Hatta zaman zaman onu korkutmanız da iletişiminizin bir parçası.

Tabii doğal ihtiyaçları olur her insanın. O zaman arada bir, bir kadın da ona yemek versin.
Onun dışında bu çocuğu tek göz bir odada tutuyorsunuz ve dış dünya ile hiçbir şekilde bağlantısı yok.
Elbette ki bu şartlar içinde tuttuğunuz bir çocuğun konuşmasını bekleyemezsiniz.
Bu şartlarda vahşi ve yabani olması da kaçınılmaz çünkü onunla havlayarak iletişim kuruyorsunuz, üstelik zaman zaman onu korkutuyorsunuz. Dahası, sizden başka kimse ile iletişimi yok.
Hatta bu şartlarda yetişmiş bir çocuğun diğer insanlardan korkması da normal olacaktır. Belki o insanlara saldırması bile beklenebilir.

Veya insanlarla iletişimin korkmak ve korkutmaktan ibaret sanıp önüne gelene havlaması veya hırlaması da olasıdır.

Genie’nin babası oluşturmuş ona bu bilimsel deney şartlarını. Amacı da deney yapmak falan değil tabii ki.

Hali hazırda, yapay şartlarda yetişmiş Genie ortaya çıkınca da bilimsel çalışmalara ışık tutmuş. Böylece Genie, yani bu deliliğin kurbanı bilimsel çalışmalara ışık tutarak bir nevi incelemelerin merkezi yani kobay olmuş.

Ayrıntı merak edenler için, vahşi çocuk Genie’in durumu hakkında her şey aşağıdaki linkte mevcut. Buradan nedenini, nasılını, ayrıntılarını bulabilirsiniz.

Ancak Genie’nin bu durumunun bilimsel çalışmalara nasıl ışık tuttuğu ile hakkında yazının devamını paylaşacağız.
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/…l child)

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here